BLOG

Black Friday forberedelse

Skal din virksomhed med på Black Friday bølgen i år?

Danskerne brugte I 2021 ca. 2.400 kr. i snit på Black Friday.

Hvis ikke fysisk i butikkerne, så sidder danskerne klar online og venter på de gode tilbud.


Du er som virksomhed jo ikke alene i kampen om at tiltrække kunderne, så hvorfor ikke sikre dig allerede nu, at netop din virksomheds tilbud bliver set af flest mulige kunder?

 Black Friday er kommet for at blive om det er online eller i fysisk handel “

Forberedelse er essentielt

Overvejelser du bør have:


  1. Har du de rigtige tilbud?
  2. Oprettelse af en seperat Black Friday landingsside på din webshop.
  3. Brug dine email kontakter til udsendelse af nyhedsbrev.
  4. Hav fokus på den gode kunderservice.


De rigtige tilbud

Har du gjort dig nogle overvejelser til hvilke varer du vil have på tilbud denne dag? 

Vil du have rabat på varer, som du gerne vil af med eller vil du ligge fokus på de produkter som er mest populære?

Ved at finde de mest populære varer, så ved du hvilke produkter som potentielle kunder højest sandsyneligt er interesseret i.

Omvendt hvis du får solgt dine “restvarer” så ender du ikke med ‘døde’ produkter.

HUSK at undersøge hvilke produkter du tjener mest på, så tilbudsfesten også bliver rentabel for dig.

Oprettelse af en seperat landingsside

Tilbudssøgninger sker som oftest igennem en Google søgning og derfor kan det være en fordel at du får lavet en seperat side, for dine Black Friday tilbud, på din hjemmeside.

Du øger derved chancen for potentielle kunder finder din web shop når de søger efter Black Friday tilbud på Google.

Typiske søgninger fra brugerne er:

‘Black Friday” + brandnavn/produkt’ 

‘Black Friday tilbud 2022’ 

Side kan du deaktivere når det ikke længere er relevant også kan du genbruge den til næste år.

Hvis du ikke ændre URL’en overføres din anciennitet fra Google og starter ikke på ny året efter.

Brug nyhedsbreve

Hvis du ikke allerede bruger e-mail marketing, så overvej om du ikke skal igang med det nu.

Undersøgelser viser nemlig at e-mail markedsføring ca. giver pengene 40 gange igen.

Det er en billig “kanal” at bruge, fordi kunden allerede selv har tilvalgt dig og lander direkte i indbakken hos dem, der ønsker at få tilbud og nyheder.

Send gerne e-mails ud nogle uger før eller lige inden Black Friday og på selve dagen.

Hvis ikke du har en lang liste af e-mails på kunder, så giver det ikke mening for dig at fokusere på denne del nu. Men så kan du arbejde hver dag på, at oparbejde en stor kundedatabase og dertil e-mail adresser, så har du noget at arbejde med til næste år.

Fokus på kundeservicen

Vær forberedt på en hektisk dag med en masse spørgsmål om levering, lager status mm.

Man kan gøre meget for at skrue lidt ekstra op for charmen og kundeservicen. 


Nogle kunder er vilde med den frie fragt og i mange tilfælde kan det være lige præcis den ting, der afgører deres valg for, om de vil handle hos jer eller konkurrenten. Det skal selvfølgelig hænge sammen for jer økonomisk, så man kan vælge fri fragt ved en leverancestørrelse hvor det er rentabelt for jer.

I kan også gøre lidt ekstra i form af indpakning og vareprøver, men det kan også være mere teknisk.

At sørge for at i på hjemmesiden har en Live chat så kunden hurtigt kan få svar på de spørgsmål de måtte have når de er på siden.

Og HUSK at have FAQ og information lettilgængeligt på siden, så kunden let kan finde svar på deres spørgsmål. Det kan afhjælpe jer selv i sidste ende.

Har du brug for hjælp til at lave nyhedsbreve?

Så kontakt os endelig for en uforpligtende snak om hvordan vi kan hjælpe dig.