BLOG

Brugervenligt webdesign

88% af online forbrugere vender sjældent tilbage til en hjemmeside de har haft en negativ oplevelse af.

Hvad kan det skyldes??

” Hav fokus på kvalitets information og skab indhold, der interesserer dine besøgende, så har din hjemmeside mulighed for at “sælge” 24/7 -selv imens du sover. “

Et designkaos

vil skabe ubalance og gøre det svært for de besøgende at overskue og navigerer rundt i på siden.

Se på menuen, farver, billeder og tekst.

Herunder hører brugen af farver på tekst, links og knapper. Synligheden, kontraster og hvor let læselig tingene er på siden.

Designet skal være simpelt og overskueligt og lækkert og letlæseligt.

Et ikke-responsivt design

skal der ikke siges så meget til.

Vi søger på nettet via vores mobiler og de tal er kun stigende.

Hvis ikke din hjemmeside kan læses på mobilen bliver du valgt fra.

57% af brugerne på nettet mener ikke, at de vil anbefale en hjemmeside hvis den ikke er mobil-venlig.

Dårlig navigation rundt på siden

er ikke en god oplevelse for brugerne.

Brugeren skal lynhurtigt vide hvor de er på siden og hvordan de kommer videre.

De skal lige præcis derhen hvor du ønsker dem.

Måske til en ‘booking’ eller ‘gennemfør køb.’

Brugervenlighed skal være i top. Siden skal altså være nem at bruge og navigerer rundt på.

Hvad kan give en positiv oplevelse??

Relevant indhold

er yderst vigtigt for dine besøgende.

Ingen vil spilde deres tid, så gør det kort og præcist.

Skab relevant indhold ved at sætte dig ind i målgruppen, deres behov og udfordringer og vis dem hvordan du kan hjælpe dem med at løse deres problemstillinger.

Hvis ikke du sælger produkter fra din side kan det også være indhold i form af relevante guides og blogindlæg.

Hurtig indlæsning af hjemmesiden

hænger sammen med at ingen ønsker at spildes deres tid.

Indlæses din hjemmeside hurtigt nok?

Det må ikke tage meget mere end 2,5 sekunder!!

Hvis indlæsningstiden er mere end 3 sekunder om at indlæse, så falder 40% fra. 

Sikkerhed og troværdighed

er en afgørende faktor for de fleste idag.

Vi bliver mere og mere bevidste om at tjekke hjemmesider for certifikater og anmeldelser inden vi gør yderligere på siden.

Troværdigheden ligger også i hvad din hjemmeside udstråler. Har du ingen hjemmeside så betragtes du af de fleste forbrugere som ikke eksisterende.

Opbygning af troværdighed

En ting er ikke at have en hjemmeside, det viser ikke at du eksistere. Men har du en hjemmeside som ikke ser troværdig ud eller som er dårlig så er det endnu værre.

75% af forbrugerne siger at de dømmer virksomhedens troværdighed ud fra hjemmeside designet.

Faktisk får du kun 0,05 sekunder til at skabe et godt indtryk i brugernes opfattelse og om hvor vidt de ønsker at forblive på siden eller ej.

Hvad har de besøgende brug for?

Først og fremmest handler det jo om budskabet om jer som virksomhed og din vision.

62% mener, at kontaktoplysninger eller en kontaktformularer på hjemmesiden er vigtigt for troværdigheden.

31% mener, at en “Om os” side er en vigtig side for at skabe en relation til virksomheden.

Så husk disse to sider.

Et besøg på en hjemmeside handler jo først og fremmest om at der bliver søgt efter en løsning på et behov eller en udfordring. Og den har du selvfølgelig!

Skriv teksten hvori du beskriver problemet og derefter hvordan du kan løse denne opgave og hvad det vil betyde for kunden.

Billeder og videoer der understøtter de velskrevet tekster skaber værdi og troværdighed.

27% mener at det er vigtigt, at det er originale billeder og videoer der bliver anvendt på dine sider, hvad enten det er stemningsbilleder, billeder af produkter eller medarbejdere.

30% mener, at aktive profil på sociale medier er tillidsvækkende. Husk derfor at lade de små SOME-ikoner være synlige på hjemmesiden.

Har du brug for hjælp til at skabe en positiv bruger oplevelse af din hjemmeside?

Så kontakt os endelig for en uforpligtende snak om hvordan vi kan hjælpe dig.