BLOG

Design Manual

Din visuelle identitet

Vil du gerne igang med dit visuelle udtryk for virksomheden eller en opgradering af din nuværende?

Måske har din virksomhed slet ikke skænket det en tanke.


Mange virksomheder mangler en visuel identitet og ofte skyldes det at de slet ikke kan finde den rigtige grafiske linje og røde tråd.

Det afspejles i kommunikationen og markedsføringen, så virksomhedens værdier og visioner ikke skinner helt igennem.

” Dine grafiske produkter spænder alt fra dine opslag på sociale medier, brochure og flyers, dine banner og roll-up’s, dine mails, tilbud og fakturaer, dit visitkort og til din hjemmeside. “

Dine grafiske produkter spænder alt fra dine opslag på sociale medier, brochure og flyers, dine banner og roll-up’s, dine mails, tilbud og fakturaer, dit visitkort og til din hjemmeside.

Prøv engang at læg det side om side foran dig. 

Dét er din virksomheds visuelle identitet.

Hvorfor er den visuelle identitet så vigtig?

Det er lige præcis det indtryk man som forbruger får af jer som virksomhed, når man på et øjeblik skal træffe et valg.

Udarbejdelse af en design manuel er til for, at identiteten står stærkt.

At der altid er klare guidelines og mere styr på, hvordan logoet, farver og fonte bliver brugt.

Det gør at der altid er en rød tråd i alt hvad der kommer “ud” fra virksomheden og man som modtager ikke i tvivl om, hvem afsenderen er.

Det er også en hjælp, hvis der er flere der arbejder med virksomhedens design, både offline og online, så materialet bliver ensartet.

0,05 sekunder til succes eller ej

Identiteten af virksomheden bliver vurderet af forbrugeren på et splitsekund.

Faktisk får du kun 0,05 sekunder til at skabe et godt indtryk i brugernes opfattelse og om hvor vidt de ønsker at forblive på siden eller ej.

Siden bliver målt på tre ting af forbrugerne:

 

  1. Troværdighed: Du udviser professionalisme og siden ser moderne og lækker ud.
  2. At du skiller dig ud: Dine budskaber må ikke drukne i mængden af andres sider.
  3. At du er dig selv: Din identitet skal passe med det I står inde for og hvilken kultur virksomheden har.


Hvad indeholder en Design Manual?

Den visuelle identitet dokumenteres i en designmanual der opsætter reglerne for det samlet udtryk i forhold til logo, farver, billedstil, trykt design og skrifttype.

Vi hjælper dig gerne med at designe den helt rigtige visuelle identitet for din virksomhed, så du med lethed kan sprede de gode budskaber på alle dine platforme.

Vi designer lige præcis de grafiske produkter i har brug for og leverer det hele i en let tilgængelig løsning.

Har du brug for hjælp til et grafisk udtryk af din virksomhed?

Så kontakt os endelig for en uforpligtende snak om hvordan vi kan hjælpe dig.