BLOG

Content Marketing

Hvad er Content Marketing

Førhen i tiden var det en sælger der på traditionelvis reklamerede for et produkt, hvor content marketing handler mere om modtagerne.

I stedet for at i fortæller om hvor gode i er, så er content marketing mere indhold der lader det være modtageren som oplever det.

Sagt simpelt, så handler content marketing om at udgive en kontinuerlig strøm af værdifuldt indhold, som tiltrækker og fastholder kunder.

Vi erstatter idag den ligegyldige reklame med indhold som rent faktisk er brugbart for modtagerne og skaber værdi for målgruppen.

” Content marketing er perfekt til at tiltrække trafik til din side, styrke kunderelationen og være eksperter indenfor det område du beskæftiger dig med.

Men med en afledt effekt imens i får flere kunder. “

Intet nyt under solen

Det kan gøres på forskellige måder; Fra blogindlæg, podcast, videoer eller opslag hvor i har en informerende tekst. Hvilken format eller hvad i skal fortælle om, det er helt op til jer.

Det er faktisk ikke et nyt fenomen.

Johnson & Johnson udgav i 1888 en guide målrettet læger.

I Danmark lancerede Arla i 1962 (dengang andet navn) Karolines Køkken kogebøger som skulle skabe værdi for forbrugerne, i form af lækre opskrifter, men med muligheden for at Arla fik introduceret deres produkter i danskernes indkøb.

Idag er princippet det samme, at skabe indhold som har værdi for forbrugeren men med en “skjult” intention om at forbrugeren vil vælge virksomheden, fordi de har gjort sig positivt bemærket.

Idag har vi desuden en langt større mulighed for at vise indhold på flere forskellige platforme.

Hvordan gør man?

Lav indhold dine besøgende vil elske.

Om i er nye eller ej til content marketing er underordnet.

I kan med garanti videregive en masse inspiration, uden at sige ‘køb her.’

Om det er vandpumper, en ansigtscreme eller et haveredskab, så er inspirationen der.

Du skal bare fortælle den gode historie.

Hvor har vandpumpen gjort en forskel i verden? Hvor er ingrediensen i cremen fra og hvordan planter man bedst et æbletræ i haven?

Produktet er selvfølgelig vist i billedet, ligesom Arla’s produkter er i ingredienslisten på opskriften.

Mangler i inspiration kan man kigge på diverse blogs, konkurrenters platforme osv. og se hvilke emner de har fat i, som er de samme temaer som jeres.

Men det siger sig selv, at indholdet skal passe til målgruppen.

Få opmærksomhed med det samme

Man skal ikke lave en trin for trin guide til hvordan æbletræet bedst bliver plantet, hvis man er en virksomhed der sælger vandpumper.

For at sikre at jeres indhold ender i et køb, skal det tale til det behov kunderne bevidst eller ubevidst har.

Det handler først og fremmest om at være tæt på sin målgruppe og det er derfor vigtigt at få styr på din målgruppe og skræddersy dit indhold derefter.

Det gælder om at udvikle indhold, der fanger opmærksomheden og skaber blikfang lige fra starten.

Det vil sige fra første sekund. I toppen af din tekst.

Undersøgelser viser, at 8 ud af 10 personer kun læser overskrifter så det gælder om at give brugerne guldet med det samme, så det vækker deres nysgerrighed og får lyst til mere.

Recycle og repeat

Du behøves ikke opfinde den dybe tallerken hver gang.

Har du haft stor succes og respons på et opslag for et år eller to år siden, så repost det og genbrug det.

Du kan også tage et uddrag af et blog indlæg og bruge det på flere forskellige måder.

Content marketing er ikke en engangsforestilling. Tværtimod.

Content marketing er en disciplin, der kræver løbende udøvelse, justering og optimering, udvikling og gentagelse.







Har du brug for hjælp til at lave tekster og opslag til sociale medier, nyhedsbreve og blog indlæg.

Så kontakt os endelig for en uforpligtende snak om hvordan vi kan hjælpe dig.